Isnin 14 October 2019/ 15 Safar 1441H

SOALAN LAZIM

Jun 10 2016

Bagaimana untuk melaporkan masalah berkaitan sistem-sistem yang diuruskan oleh ICU JPM (SPPII, eMerah, BLESS , eKasih dan Portal I Cerve U) ?
Masalah-masalah berkaitan sistem boleh dilaporkan kepada Call Centre ICU JPM melalui saluran-saluran berikut :

  1. Telefon : 03-8000 8000
  2. Faks : 03-8888 3702
  3. Emel : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
  4. Laman web : http://callcentre.icu.gov.my

Bagaimana untuk menggunakan sistem Call Centre bagi melaporkan masalah sistem/aduan?
Anda perlu mendaftar sebagai pengguna sistem melalui modul pendaftaran pengguna yang disediakan oleh sistem. Sila layari http://callcentre.icu.gov.my.

Bagaimanakah untuk menggunakan Business Licensing Electronic Support System (BLESS) untuk memohon lesen/kelulusan/permit perniagaan ?
Sila layari portal BLESS di http://open.bless.gov.my menggunakan pelayar Mozilla Firefox dan rujuk panduan menggunakan BLESS yang terdapat dalam 'ABC BLESS'

Bagaimana untuk memohon ID Pengguna dan katalaluan untuk menggunakan Portal I Cerve U ?
Portal I Cerve U adalah terbuka kepada semua rakyat malaysia. Pendaftaran untuk mendapatkan ID Pengguna dan katalaluan boleh dibuat secara online melalui portal tersebut. Sila layari http://www.icerveu.icu.gov.my